maandag 27 augustus 2018

Het was lang stil... en daar zijn we weer :)

Ja, we zijn een jaar verder de scheiding achter de rug alles op z'n plek en ik voel me goed. En dat was het wel in een notendop.

De afgelopen jaar is er veel gebeurd moet ik zeggen, ik had met de scheiding eigenlijk even niet meer de behoefte om iets te schrijven op deze blog. Er kwam zoveel op me af dat ik even door het bos de bomen niet meer zag, ik had de scheiding te regelen en het huis moest geregeld worden en de kinderen niet te vergeten en oja ik had ook nog een opleiding te volgen. Maar goed een voor een en het is allemaal goed gekomen uiteindelijk. De scheiding was in oktober rond en ik was officieel gescheiden, diep in me vond ik het jammer maar aan de andere kant ook weer prettig. Ik hield er wel even een dubbel gevoel van over, maar goed dit is weer goed gekomen voor mij althans. Ook het huis is goed gekomen ik heb het overgenomen en ik woon er nog steeds wat mij goed doet. En mijn Ex die is in januari 2018 ook op d'r eigen gaan wonen, en kinderen die komen ieder weekend bij mij. Ook voor hun was het wel even wennen maar dat gaat intussen ook goed.


Wat heb ik verder nog gedaan afgelopen jaar?

Ik heb mijn coming out gedaan op mijn werk en dit is bij collega's goed ontvangen, het was voor de meeste wel even schrikken maar na het aan horen van mijn verhaal kreeg ik alleen maar goede reacties. Dit doe me goed, en dat na een jaar gaat het nog steeds goed. Collega's gaan nog steed goed met me om af en toe is er wel even een dolletje maar dat mag, er zijn geen pesterijen of iets dergelijks.

Ook heb ik mijn studie afgemaakt die ik al aan het volgen was, ik heb namelijk via mijn werk een technicus opleiding gevolgd. Het was wel veel wat er gedaan moest worden maar ik heb me zelf flink op moeten peppen en uiteindelijk heb ik wel mijn diploma behaald. En daar ben ik zeer blij mee en ook wel trots op me zelf.

En verder ben ik niet stil gaan zitten met "Sophie", ik ga nu voor een 100% door met vrouwen kleding en heb niets meer van mannen kleding op een enkele unisex dingen na dan. Ik voel me ook steeds beter in me vel zitten nu ik alleen vrouwen kleding draag. Ik let wel steeds meer op details de laatste tijd moet ik zeggen, zo heb ik een dames horloge gekocht, ringen, armbandjes, make-up en nog een dames fiets. Ik ben zelf het man zijn uit me aan het verbannen momenteel, als ik al iets zie wat na mijn idee mannelijk is moet meteen vrouwelijk worden. Als ik me zelf in de spiegel kijk dan kan het me niet snel genoeg gaan om er vrouwelijk uit te zien. Ook heb ik al enkele IPL behandelingen gehad en dat voelt hemels, straks geen haar meer op mijn benen, gezicht, oksels.... heerlijk.


Nu we intussen een jaar verder zijn heb ik wel goed nieuws gekregen van het VU, ik mag 9 november dit jaar naar mijn eerste afspraak. Eindelijk schot in de zaak nu de wachttijden alleen maar langer worden. Ik ben benieuwt strak, ik heb er echt zin in het wachten zit er bijna op en dan gaat het beginnen. Tussen de afspraken is het ook wachten maar dat vind ik zelf niet zo erg. Als ik de eerste maar gehad heb dan zit ik in die molen, en dan komt het wel goed. Zelf hoop ik dat het gaat lopen zoals ik het wil, maar goed we zien wel.


Ik ga het hier weer bij laten en als er weer nieuws is  dan zet ik het in deze blog.

Groetjes en kusjes
<3 Sophie.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten