zondag 29 september 2019

Diagnose (groen licht)

Na een drukke tijd heb ik weer tijd gevonden om aan deze blog te werken. Ik moet zeggen dat een jaar eigenlijk snel voorbij gaat, als ik zo mijn blog terug kijk is het al weer bijna jaar geleden dat ik er iets aan gedaan heb. Maar goed hier is de update tot nu toe.

Psycholoog,

Met de wachttijd van een half jaar in mijn hoofd kreeg ik een uitnodiging al na vier maanden binnen via de post, ik werd op 11 maart verwacht voor het eerste echte gesprek. Alleen jammer dat op de aanhef van de brief "de heer"staat, gebruik dan alleen de initialen met achternaam of zo iets. Je komt op de gender poli en dan gebruiken ze net wat je niet meer wilt "de heer" maar goed.... laat maar. Mijn eerste babbel met de psycholoog, mijn eerste ontmoeting met haar ging eigenlijk super goed ik had verwacht dat het stroever zou verlopen maar dat was helemaal niet het geval. Ze vertelde me hoe het eigenlijk werkte bij het VU en hoeveel gesprekken er gingen volgen. Dat viel eigenlijk wel mee, ik zou ongeveer 6 gesprekken krijgen en als ze me in beeld had zou ik bij het team geëvalueerd worden voor behandeling.

Maar goed ik heb er inderdaad 6 gesprekken  gehad en een van drie uur waar ik vragenlijsten moest maken waar geen einde aan kwam. maar goed uiteindelijk allemaal doorstaan. Ook de gesprekken met de psycholoog waren prettig ook waren er wat lastige vragen waar ik eigenlijk helemaal niet meer over wilde hebben ging ze er goed mee om en vroeg weer andere vragen waar ik het goed kon vinden. Ik moet zeggen dat het wel snel gegaan is deze tijd. op mijn laatste gesprek werd er meer besproken wat de vervolg stappen zijn in het traject, zoals veranderen van naam, logopedie, laser ontharen en het belangrijkste wat ik eerst wil de HRT behandeling. Ook eventuele operaties werden besproken maar dit weet ik nu nog niet misschien als ik verder ben in de behandeling, een zorg voor later. Ik krijg wel de voorlopige diagnose van haar en daar was ik super blij mee ik heb genderdisforie. Op de officiële uitslag moet ik nog even wachten die heb ik gekregen op 12 september, op deze dag werd mijn zaak behandeld in het team. En wat wil dat nu zeggen, ik heb in feite nu groen licht gekregen voor alles. HRT, logopedie, enz enz. Hoe dit verder gaat weet ik nu nog niet deze afspraak heb ik komende woensdag 2 oktober, dus nog even wachten.

Hoe gaat het met mij......

Ja ik, met mij gaat het lekker. Ik ben redelijk vrijer aan het worden in eigenlijk alles, reacties die ik hoor zijn nog steeds goed, bij collega's, op de club en zelf mensen die ik ken in België hebben nu mijn verhaal gehoord en overal krijg ik positieve reacties. En zelf ben ik ook best wel aan het experimenteren met kleding en hoe ik me zelf wil uit drukken, wat bedoel ik hier mee is dat ik nu eigenlijk draag wat ik leuk vind en een beetje lak heb wat anderen er van vinden. Links en rechts vang ik wel op wat echt niet kan maar daar haal ik mijn ideeën weer mee op en dat pas ik wel een beetje aan :). Behalve tuinbroeken die vind ik geweldig als kind al, dus die draag ik best vaak. Buitens huis niet te vaak anders vragen ze zich af of ik niets anders heb, haha. En wat ik ook leuk vind is dat er dingen van vroeger weer terug langzaam komen zoals de ribbroeken en andere vintage kleding, in een woord geweldig. En zo kan ik hier nog uren over door gaan,,,,,


Ik ga het hier weer bij laten en als er weer nieuws is dan zet ik het in deze blog.

Groetjes en kusjes
<3 Sophie.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten