donderdag 20 juli 2017

Weer wat wijzer geworden

Hoi allemaal,

Ik moest weer een blog plaatsen.

Ik ben gisteren bij een andere praatgroep voor transgenders geweest in Breda. Omdat mijn vrouw en kinderen en ik een weekje time-out hebben gepland was ik op de fiets aangewezen om naar Breda te komen, en dat heb ik geweten ongeveer 55km gefietst op en neer. Tjonge jonge mij billen waren gesloopt ik was blij dat ik weer thuis ben gekomen. Maar goed het praatgroepje ik doe dit ook om voor mij zelf weer meer wijzer te worden wat er allemaal gaat gebeuren als je in transitie gaat. Nou ik heb weer een hoop opgestoken. Na de kennis making met de aanwezigen kreeg ik een hoop te horen, omdat ik nog helemaal voor op de stoep sta en nog moet beginnen met de psychologische gesprekken kreeg ik ook mee dat ik dat ik ook terecht kan bij Transvisie zorg in plaats van SpyQ (ik zag op internet dat deze 2 tot de zelfde groep behoren, en moet nog even uitzoeken hoe dat zit). Ik ga voor me zelf  bij alle 2 een afspraak maken dan kan ik zelf ervaren waar ik het beste zit, want voor de een is dit goed en voor de ander dat natuurlijk. En dat geldt ook voor andere zaken de een heeft er slechte ervaringen mee en de ander is over te spreken, en ik ga niet lopen klagen wat je wel en niet moet doen. Ik vind dat iedereen het zelf moet ervaren.  Goed waar waren we, psychologische gesprekken dit is wat ik heb begrepen de toegangskaart tot het ziekenhuis (het VUmc in Amsterdam) om in het traject te komen met cross hormonen en dan ga je medisch verder om echt te veranderen naar het geslacht wat je wenst. En dat is voor mij dan vrouw, als ik zo hoor kan ik niet wachten. Als je met de behandeling van HRT ( hormonale therapie) begint is het belangrijk wat ik kreeg  te horen dat je een zogenaamde 0-meting (bloed laten prikken een buisje of 9) laat doen dit is als je aan de medicatie gaat dat ze je in de gaten kunnen houden wat het met je lichaam doet, wel belangrijk dus (mocht ik meer weten in het hoe en wat dat het technisch zit vertel ik dat in mijn latere blogs). Mmm bloed prikken dat wordt op mijn tanden bijten met mijn grote fobisch en angsten voor naalden, ik wordt al panisch als ik er aan denk. Je moet er wel wat voor over hebben dus ik ga al mijn fobieën er voor opzij zetten, ik heb nog een jaar of wat voor het zover is. 


En dan hebben we het nog over gehad over de X-jes en Y-tjes dit zijn dan de bouwstenen als er een baby’tje gevormd wordt in de baarmoeder een XY voor een meisje en XX  voor een jongetje en wat er dan nog mogelijk is ik ben de tel kwijt geraakt maar het komt erop neer dat er soms meisjes zijn die te veel X-en hebben en dan anders voelen of uit kunnen zien en wat er allemaal nog tussen in kan zitten, niet uit te leggen althans voor mij ik ben geen professor op dit gebied. En voor jongen geldt dan het omgekeerde, ik denk dat als ik het goed heb begrepen dat voor mij geldt XXYYYYYYYY. Denk daar maar is over na, met andere woorden ik ben geboren in een jongens lichaam en voel me een meisje en ik wil ook 100% meisje zijn ook, dus gedraag me ook meer vrouwelijk en kleed me ook zo. En voor straks ook hormonen dat ik ook meer vrouw kan voelen met hopelijk met borstgroei en dat het testosteron met medicatie verdwijnt. Borstgroei dan hoop ik op cup B dat is genoeg, moet wel anders moet weer nieuwe BH’s kopen en ik heb er al 20 van maat 85B. Wel weer leuk shoppen bij de Hunk. 


Zo is er vanavond ook nog een transgender man een leuke gozer trouwens die binnenkort aan de mannelijke hormonen gaat beginnen testosteron, en hij had er ook vragen over en op een of ander moment sloeg het om naar een dame die al verder met hormonen is en zei zij “jammer dat ik het niet meer heb anders had je er een rietje in kunnen steken en lurken maar” hilarisch , ik dacht dat ik niet preuts was aangelegd maar hier gingen zelf mijn oren van klapperen ik voelde me even een tiener meisje dat net op het voortgezet onderwijs zit en nieuwe dingen leert. Ergen is dat wel zo ik leer weer een heleboel bij.  Maar goed ook voor hem zijn er dingen die veranderen en waar er vragen van zijn. Zo krijgt hij als het goed is de baard in de keel met andere woorden de stem wordt zwaarder en krijgt net als een bio man meer haargroei. Haargroei dat vond ik wel bijzonder ik had echt de gedachten als ik aan de vrouwelijke hormonen ga dat bepaalde haargroei verdween of stopte IIIEEEEEEUW niet dus. Dat wordt pijnlijden dit moet met laser of elektrisch ontharen gedaan worden, dat zag ik ergens niet aankomen, tering ik weet echt nog niet veel op dit vlak. Dat wordt Google gebruiken en als ik volgende keer weer bij de groep ben meer gaan vragen op dit vlak. Wat ik wel wist is dat een aantal mannelijke dingen niet zomaar verdwijnen met hormonen zoals zware stem, bij mij is ie niet zo groot de ademsappel, vorm van het gezicht en mijn piemel dat moet ook door middel van een operatie aangepast worden dat wist ik wel maar haargroei verbaasde me een beetje. Goed ik ben van avond weer een hoop wijzer geworden en dat ik nog een hoop te leren heb en een lange weg te gaan en nog een hoop knopen moet doorhakken wat ik zelf ook wil. En wat blijkt het is niet de kleding, make-up, haar en meer maakt mij vrouw maar ook een hoop medische aanpassingen. 


Tot slot,
Keep calm and stay girly <3 <3.


Kisses Sophie <3.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten